Företagsinfo/Köpevillkor/Integritetspolicy

1 Företagsinfo:

Spacer.se/TCL-AB
Marieströmsvägen 2
33532 Gnosjö
e-post info@spacer.se
Org. nummer 556552-3338

 

2 Köpevillkor:

  • Vi erbjuder INGET öppet köp eller bytesrätt på Spacers.

  • På övrigt sortiment är det 30-dagars öppet köp. Detta gäller på ej monterade produkter. Kunden får själv betala returfrakten. Endast varornas värde betalas tillbaka till kunden, ej frakt och avgifter.

  • Spacer.se garanterar inte att den egna databasen stämmer överrens med verkliga uppgifter. Det är således kundens ansvar att kontrollera vilka mått bilen har före en beställning. Information om hur du mäter finns HÄR.

  • Vi lämnar garanti på våra varor förutsatt att du har monterat dina Spacers enligt anvisningarna HÄR.

  • Spacerna monteras och brukas på eget ansvar och Spacer.se lämnar inga garantier för om det är godkänt av polis, bilprovning, eller andra myndigheter.

  • Vid eventuella fel och skador på bilen som kan ha orsakats av våra produkter, eller merkostnader som uppstått vid montering eller brukande utbetalas ingen ersättning!
    Produkterna monteras och används på egen risk.

  • Spacer.se har som policy att aldrig lämna ut personliga uppgifter till annan oberättigad part.

 

3 Företagsfaktura Svea:

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.



4 Leveransvillkor:

  • När du beställer Spacer av oss så skickas dom inom 1-3 helgfria vardagar, om inte annat anges.

  • Leveranstid 1-7 helgfria vardagar. Vid eventuelt borttappat gods äger transportbolaget rätten att leta efter godset i 30 dagar innan vi skickar nya varor.

  • Om du fått ett skadat paket skall detta anmälas direkt vid utlämningen till parten som lämnar ut paketet, det är sedan en fördel om det dokumenteras (fotas) före paketet öppnas.
    Dokumentationen skall skickas till oss.

  • För ej uthämtat paket debiteras kund returfrakt 250kr. Det är kundens ansvar att kontrollera att rätt e-post och mobilnummer är angett vid ordern.
  • Om paketet ska skickas på nytt debiteras kund en ny frakt plus returfrakten enligt gällande prislista. 

5 Integritetspolicy:

Vi sparar följande persondata om våra kunder i 7år enligt bokföringslagen: 

Kunder
: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.

Beställningar: ip-adress, E-post, , Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.

Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter.